Na blogu
Podatki od nagród w konkursach
Jednym z powszechnie stosowanych sposobów maksymalizowania sprzedaży produktów czy zachęcania do korzystania z usług przedsiębiorców, jest organizacja akcji konkursowych. Poza licznymi korzyściami płynącymi z takich akcji reklamowo-motywacyjnych, ich organizacja wiąże się z licznymi obowiązkami po …
Klauzule waloryzacyjne – podpowiadamy jak z nich korzystać w obrocie konsumenckim
Klauzule waloryzacyjne mają szczególne znaczenie w przypadku umów długoterminowych, rozłożonych w czasie, jak w przypadku dostawy mediów czy usług telekomunikacyjnych. Umożliwiają aktualizację wynagrodzenia za świadczone usługi, celem dostosowania go do aktualnej sytuacji rynkowej, w przypadku …
Ograniczenia w sprzedaży produktów codziennego użytku zawierających mikroplastiki
Od 16 października br. obowiązują znowelizowane przepisy Unii Europejskiej w dziedzinie chemikaliów (zmieniające załącznik XVII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady – „REACH”) dotyczące ograniczenia sprzedaży mikrodrobin plastiku, celowo dodawanych do produktów codziennego …
Uproszczenie rozwiązań związanych z tworzeniem biogazowni rolniczych
Trwają obecnie konsultacje społeczne projektu ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie biogazowni rolniczych (dalej: „Projekt” lub „Specustawa”). O rozpoczęciu prac nad Projektem mieliśmy okazję informować już w lutym tego roku. Projektodawca …
Przedsiębiorcy już dziś muszą liczyć się z ograniczeniami w dostawach mediów
PRRZEDSIĘBIORCY JUŻ DZIŚ MUSZĄ LICZYĆ SIĘ Z OGRANICZENIAMI W DOSTAWACH MEDIÓW Spodziewane ograniczenia w sektorze ciepłowniczo-energetycznym Ceny surowców energetycznych osiągnęły ponadprzeciętny poziom w 2022 roku, początkowo z uwagi na proces znoszenia restrykcji spowodowanych pandemią COVID-19, gdy gospodarka …