Wspieramy naszych Klientów w transakcjach sprzedaży przedsiębiorstwa oraz ZCP (zorganizowanej części przedsiębiorstwa). Nie tylko zabezpieczamy prawnie i organizacyjnie samą transakcję, ale – na życzenie naszych Klientów – w sposób kompleksowy koordynujemy również cały proces przygotowania sprzedaży oraz wdrożenia w życie jej skutków. Świadczymy pomoc prawną zarówno dla sprzedających, jak i kupujących, dzięki czemu doskonale wiemy, na jakie praktyczne kwestie każdy z nich powinien zwrócić uwagę.
Sprzedaż przedsiębiorstwa czy zorganizowanej części przedsiębiorstwa to często duże wyzwanie biznesowe, organizacyjne i prawne, które zaczyna się na dużo wcześniej przed samą transakcją, a kończy – na długo po zawarciu umowy. Patrzymy na cały proces kompleksowo, aby zapewnić naszym Klientom nie tylko osiągnięcie ich biznesowych założeń, ale również prawne bezpieczeństwo dla nich i prowadzonego biznesu.
Uwzględniamy przy takiej transakcji specyfikę wynikającą z przedmiotu sprzedaży (przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części), a także odrębne zasady odpowiedzialności stron wynikające z transakcji sprzedaży (zbycia lub nabycia) przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, np. odpowiedzialności stron wobec siebie oraz wobec osób trzecich, a także zasad odpowiedzialności między stronami z tytułu roszczeń osób trzecich.
Oferta Kancelarii obejmuje wszelkie aspekty transakcji sprzedaży przedsiębiorstwa, w tym:
- audyt stanu prawnego oraz podatkowego sprzedawanego przedsiębiorstwa: przeprowadzamy analizę prawną, podatkową i organizacyjną przedsiębiorstwa (lub ZCP), które ma być przedmiotem transakcji. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że podstawą bezpiecznej i skutecznej transakcji jest pełna świadomość co do sytuacji prawnej i finansowej danego podmiotu;
- przygotowanie schematu i harmonogramu działań poprzedzających transakcję sprzedaży i następujących po sprzedaży – mamy pełną świadomość, że zbycie przedsiębiorstwa to dużo więcej niż podpisanie umowy sprzedaży – wraz z naszymi Klientami przygotowujemy jasny i kompleksowy scenariusz niezbędnych działań;
- przygotowanie treści umowy sprzedaży i negocjacje z drugą stroną – właściwa umowa, zabezpieczająca interesy naszego Klienta to dla nas priorytet; przygotujemy jej treść i – na życzenie Klienta – przeprowadzimy negocjacje z drugą stroną, dbając o to, aby ostateczne zapisy zabezpieczały naszego Klienta prawnie i biznesowo;
- przygotowanie kompletu dokumentacji związanej ze zbyciem przedsiębiorstwa – doskonale wiemy, że umowa to nie wszystko: przygotowanie kompleksowej dokumentacji pozwoli naszemu Klientowi przygotować się do transakcji oraz jej skutków na każdym niezbędnym polu: prawnym, podatkowym, finansowym i organizacyjnym;
- uczestnictwo w podpisaniu dokumentacji transakcyjnej, a także zamknięciu transakcji;
- wdrożenie nabytego przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa do bieżącej działalności – nabycie przedsiębiorstwa to pierwszy i najważniejszy krok dla osiągnięcia nowych biznesowych celów. Wspieramy naszych Klientów również na kolejnym etapie – wdrożenia składników majątkowych do ich działalności gospodarczej.
Nasze wsparcie w transakcjach sprzedaży przedsiębiorstwa oraz zorganizowanej części przedsiębiorstwa kierujemy do każdej ze stron transakcji:
- do strony sprzedającej: wspieramy sprzedającego na każdym etapie zbycia przedsiębiorstwa – od etapu poszukiwania kontrahenta, przez przygotowanie całej transakcji sprzedaży oraz niezbędnej dokumentacji, aż po odpowiednie zaewidencjonowanie skutków transakcji (w zależności od jej przedmiotu i składników przedsiębiorstwa);
- do strony kupującej: oferujemy kupującemu pomoc prawną już od etapu audytu nabywanej spółki, przez negocjacje i koordynowanie procesu zakupu, aż po przygotowanie i wdrożenie nabytego przedsiębiorstwa lub ZCP do regularnej działalności.