Przypominamy, że do 31 marca 2025 roku wszyscy przedsiębiorcy zarejestrowani w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) są zobowiązani do założenia skrzynki do e-Doręczeń. Po tym terminie urzędy będą wysyłać korespondencję wyłącznie w formie elektronicznej.
Aby uniknąć problemów, warto dopełnić formalności jak najszybciej, zwłaszcza, że założenie skrzynki nie jest trudne. Proces rejestracji obejmuje:
✔ Złożenie elektronicznego wniosku o adres do e-Doręczeń.
✔ Aktywację skrzynki za pośrednictwem otrzymanego maila.
✔ Wyznaczenie administratora skrzynki – osoby fizycznej ze wskazaniem jej numeru PESEL i adresu mailowego.
Administratora skrzynki można w późniejszym czasie zmienić. Po założeniu adresu do e-Doręczeń, jest on automatycznie ujawniany w rejestrze przedsiębiorców KRS.
Wniosek może zostać złożony przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania spółki (zarząd, prokurenta) lub przez pełnomocnika. W przypadku działania przez pełnomocnika konieczne jest dołączenie pełnomocnictwa oraz uiszczenie opłaty skarbowej.
Zachęcamy do jak najszybszego spełnienia tego obowiązku, aby uniknąć komplikacji w komunikacji z urzędami.
W razie pytań lub potrzeby wsparcia, pozostajemy do Państwa dyspozycji.
0 Komentarzy